27 nov 2015

Adventskalender DIY

adventskalender knutselen, aftellen naar kerst, advent diy, advent zelf maken, adventskalender zelf maken, adventskalender diy

Al vanaf september kan je in de Franse supermarkten kerst chocolade vinden. Eigenlijk het zelfde als met pepernoten voor Sinterklaas in Nederland.
Wat je veel ziet zijn Adventskalenders, platte dozen gevuld met chocolaatjes waarvan je dan elke dag een hokje mag open maken tot kerst. En net als alle Franse kinderen willen Anne en Koen ook zo'n kalender, zelfs nu ze wat ouder zijn. Want zoals Koen zei: "wie wil er nou niet een chocolaatje bij zijn ontbijt". 

Dus heb ik voor ieder zo'n doos gekocht. Als reserve, want ik wilde heel graag zelf een adventskalender maken. En het liefst wel een die niet te moeilijk is, omdat je 24 verschillende doosjes of verpakkingen moet knutselen. Ik had al in een Etsy shop mooie papier printables in Noorse stijl gekocht en die wilde ik hier graag voor gaan gebruiken. Opeens schoot het mij te binnen, snoep cadeautjes! Deze had ik al eerder gemaakt voor Sinterklaas en voor Frozen. 

Ik laat je hieronder zien hoe snel en makkelijk deze Adventskalender van snoep cadeautjes te maken is. Met een ruim uurtje knutselen maak ook jij deze Adventskalender!

Wat heb je nodig:
Printables Adventskalender
Kleuren printer
Wit papier, A4
Schaar en lijm
Kleine chocolaatjes


adventskalender knutselen, aftellen naar kerst, advent diy, advent zelf maken, adventskalender zelf maken, adventskalender diy

Stap 1: Print de printables op gewoon wit papier. Er staan 4 snoep cadeautjes op 1 blaadje.

adventskalender knutselen, aftellen naar kerst, advent diy, advent zelf maken, adventskalender zelf maken, adventskalender diy

Stap 2: Knip de papiertjes uit. Smeer lijm op de lange zijde (lijmvlak). En plak het tot een kokertje.

adventskalender knutselen, aftellen naar kerst, advent diy, advent zelf maken, adventskalender zelf maken, adventskalender diy

Stap 3: Lijm de onderkant op elkaar met het cijfer in het midden.

adventskalender knutselen, aftellen naar kerst, advent diy, advent zelf maken, adventskalender zelf maken, adventskalender diy

Stap 4: Vul met kleine chocolaatjes of snoepjes. 

adventskalender knutselen, aftellen naar kerst, advent diy, advent zelf maken, adventskalender zelf maken, adventskalender diy

Stap 5: Lijm nu de bovenkant, de tegenovergestelde zijden, dicht. Zo ontstaat er een grappig driehoekig doosje.

De Adventskalender is echt heel snel om te maken. Ik had een kookwekker gezet om te kijken hoe snel het mij zelf zou lukken om de snoepcadeautjes te maken. Want hoe snel is snel? Ik had de printables al van te voren geprint en met knutselen was ik maar een ruim uur bezig, met tussendoor foto's nemen voor dit blog.
Dus wil je nog snel voor 1 december een Adventskalender knutselen? Klik hier voor de Adventskalender printables. Of hier voor in mijn Etsy shop, je kan de printables daar direct downloaden.



adventskalender knutselen, aftellen naar kerst, advent diy, advent zelf maken, adventskalender zelf maken, adventskalender diy

Fijne dag!
Feestelijke groetjes
Yolanda

1 opmerking: