11 jun 2013

Vaderdag Cupcakes

Vaderdag cupcakes Annekoendigitaal
Ik volg al een tijdje de blog van Laura's Bakery. Een gezellig blog met veel lekkere recepten. Het originele recept voor deze koffie cupcakes komt van haar blog. Ik heb het recept aangepast aan eigen smaak en aan de ingrediënten die in Frankrijk goed te verkrijgen zijn. Nog een verschil, ik bak mijn cupcakes in een cupcake bakmachine, lekker makkelijk!

Ingrediënten, alles op kamertemperatuur, voor 12 Koffie cupcakes:
2 eetlepels oploskoffie
150 ml halfvolle melk
150 gram rietsuiker
2 eieren
100 gram vloeibaar boter, blue band (Planta fin)
180 gram bloem, gezeefd
1 volle theelepel bakpoeder (levure chimique)
Stevige cupcake papieren vormpjes (Dr. Oetker)

Bereiding:
Roer de oploskoffie door de melk. Klop de eieren met de rietsuiker 5 minuten,  voeg dan beetje bij beetje al kloppend de vloeibare boter erbij. Voeg het bakpoeder en de helft van de bloem en de helft van de melk toe, goed mengen. Vervolgens de rest van de bloem en de melk toevoegen en nog even goed mengen.

Schenk in elk cupcake papier vormpje 40 gram beslag. Zet ze in je cupcake bakmachine en bak ze 11 minuten, vanaf de tijd dat je bakmachine is op gewarmd. Bij mijn machine gaat er dan een extra lampje branden.

Laat de cupcakes geheel afkoelen voordat je ze gaat versieren met een crème. Ik heb hiervoor de vanille botercrème van Laura's Bakery gebruikt. Zet de cupcakes even in de koelkast om de crème op te laten stijven. Laat dan een beetje stroop over de crème lopen.

En om de Koffie cupcakes nog een Vaderdag tintje te geven, versier je de cupcakes natuurlijk met de stropdassen cupcake toppers van Annekoendigitaal.

Veel plezier met bakken!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten