6 nov 2015

Sint Maarten Lampion - free printable

Sint Maarten lampion, gratis printable Sint Maarten, printable sint maarten, gratis printable, lampion voor sint maarten, lampion zelf maken, lampion diy

In een groot gedeelte van Nederland wordt op 11 november Sint Maarten gevierd. Langs de deuren met een lampion liedjes zingen, natuurlijk voor een snoepje. Toen wij nog in Nederland woonden, woonden wij in een straat die rond liep, vanuit je eigen huis kon je de kindjes rond zien lopen, lampionnetjes aan en zingen. Zo gezellig! 
Wij kenden eigenlijk maar 2 liedjes, Sint Maarten Sint Maarten en 11 November is de dag. Deze liedjes ken ik nog van vroeger toen ik Sint Maarten liep, terwijl ik dit typ heb ik de liedjes alweer in mijn hoofd.

Speciaal voor Sint Maarten heb ik een lampion printable gemaakt. Hieronder staat de uitleg zodat ook jij snel en makkelijk zelf deze lampion kan maken!

Wat heb je nodig:
Lampion printable pdf (Download hier)
Kleuren printer
Dik wit papier
Schaar, liniaal, rilpen, lijm, hobbymesje
Elektrisch Lampion lampje

Hoe maak je de lampion:
1. Knip uit het witte papier de gehele bouwplaat van de lampion uit.
2. Ril met een lege pen of rilpen en liniaal de gestreepte vouwlijnen.
3. Snij met liniaal en hobbymesje alle witte snijlijnen.
4.  Vouw de gestreepte vouwlijnen.
5.  Smeer lijm op kleine zijvlakken en plak de lampion tot een kokertje.
6.  Duw het kokertje na drogen een beetje naar beneden.
7.  Plak het groene strookje als een handvat vast aan de lampion.
8.  Stop een elektrisch lampje in de lampion, NOOIT een echte kaars gebruiken.
9.  Tegen regen kan je eventueel eerst de bouwplaat plastificeren voor het uitknippen.


Ga jij langs de deuren op 11 november? 

PIN VOOR LATER


Op de hoogte blijven? Volg mij dan Facebook.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten