1 dec 2015

Behind the scenes November 2015


November begon als een heerlijke maand; super mooi weer, leuke projecten voor de winkel, lekker buiten aan de slag, kinderen weer naar school na een lange herfstvakantie. Halverwege de maand kreeg november echter een zwarte rand en werd november een stuk minder feestelijk dan gehoopt. 



Zoals ik al zei, we hebben heel erg mooi weer gehad de afgelopen weken. Normaal bereiden we ons voor op de kou die komen gaat. Het is altijd nog zo geweest dat na de herfstvakantie de zomervesten van Anne en Koen de kast in gaan en de winterjassen aan moeten. Maar de eerste weken was het soms wel tot 23°C. Heerlijk! En dat kwam goed uit want we hebben nog een heleboel werk te doen aan de Pipowagen die we volgend jaar gaan verhuren.

De zonnige foto hierboven is het uitzicht vanaf onze achtertuin, onderstaande foto laat goed zien wat voor weer wij ook wel eens hebben in november. Een stuk kouder, dagen ingesneeuwd zijn omdat we de straat niet uit kunnen. (op de foto zie je trouwens ook onze honden, Blizzard en Pasja)




En ja toen kwam die dag die alles veranderde, 13 november. Ik weet nog dat wij s'avonds met z'n allen tv aan het kijken waren en zeiden "zo vrijdag de 13de zijn we goed doorgekomen". Even later verschenen de eerste meldingen door het tv programma heen over extra nieuwsuitzendingen over een aanslag in Parijs. Ik weet het, alles is er al over gezegd, maar zelfs nu, na bijna 3 weken, is de spanning en de angst nog voelbaar in Frankrijk. Op de school van Anne en Koen zijn alle activiteiten buiten school afgelast of verschoven naar volgend jaar. Geen schoolreisjes, geen exposities over kunstwerken op school, geen hardloopwedstrijden waar de leerlingen al 4 maanden voor getraind hebben etc. Het maakt mij bang voor wat er misschien nog komen gaat.....


Even raar om nu weer vrolijk verder te gaan naar een ander onderwerp. Maar toch. Ook deze maand stond helemaal volgepland met nieuwe ontwerpen die ik op verzoek gemaakt heb. Ik merk dat de traktatie labels en de traktatie snack box heel erg populair zijn. Dat snap ik wel, een snel te maken traktatie die je kan vullen met lekkers of lekker gezond. Een geheel nieuw model is de koetjes reep. De koetjes reep kende ik nog van vroeger, jeugdsentiment dus. Leuk om via een aanvraag voor nieuw ontwerp te merken dat ze nog steeds getrakteerd worden maar nu gepersonaliseerd met een leuk wikkel erom heen.

Elke vrijdag van de maand is mijn bakdag. Anne en Koen hebben dan allebei de hele dag les en komen pas om half zes thuis met de bus en meestal is het een rustige dag in de winkel. Een ideale dag dus om lekker in de keuken te gaan bakken en natuurlijk om er ook mooie foto's van te maken. Nu moet ik eerlijk bekennen dat het bakken niet altijd lukt, ook lukt het niet altijd om er een mooie foto van te maken. Heb je net je taart klaar, begint het te regenen en heb je geen mooi licht meer (zie foto van de Sinterklaas taart). Of het is hele mooie zonnige dag en scheurt de Frozen cakerol aan alle kanten nog voordat je deze mooi op de foto hebt kunnen zetten (zie andere taart foto). Wat wel altijd lukt is om er vrijdagavond en soms ook nog de zaterdag er heerlijk van te smullen. 



Wij gaan niet vaak terug naar Nederland. Niet omdat we niet willen maar omdat het erg lastig is om het te plannen met schoolvakanties, ons werk en alle huisdieren die wij inmiddels hebben. Er loopt hier een vrolijke beestenboel rond van 2 honden en 7 katten. Gelukkig kan manlief wel tijd vrij maken om 2 keer in het jaar alleen naar Nederland te gaan. Natuurlijk voor familie bezoek en boodschappen, heel veel boodschappen. Ik maak een week van te voren een lange boodschappenlijst, van hagelslag tot rookworst. Boeken en cd's bestellen we bij Bol.com of het boekenfestijn (tip !!), kleren komen van Miss Etam en laten we bezorgen bij familie. Zo kwam Rob afgelopen week terug met een auto vol !! En hebben we zaterdag weer eens sinds maanden kroketten en frikandellen gegeten, lekker!



Elk jaar krijgen Anne en Koen volgens Franse traditie een Adventskalender. Een doos met chocolaatjes erin. Maar dit jaar maakte ik er ook een zelf. Heel leuk om te doen! Ik denk dat een nieuwe traditie geboren is. De how to heb ik voor je op de foto gezet en vindt je hier



Het maken van een Advent bracht mij ook op leuk idee voor jullie. Een Printable Advent! Elke dag van de maand tot Kerst is er een ander artikel in de aanbieding, hoe leuk is dat. We trappen af met een aanbieding van de Sinterklaas label. Dat wordt dus elke dag een kijkje nemen in de winkel.

En zo gaan we de laatste maand van het jaar alweer in. Dat het een extra feestelijke maand mag worden!! Ik heb er zin in. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten